فـاشیسم را می بـینـیـد ؟
   ا . م . شیزلی  ا . م . شیزلی

روزانه ، اخبار را گوش کنید ، از مطبوعات بخوانید . به ارقـام  ،  الـفـاظ  و عـبارات توجـّه کـنید . آنها را به خاطر بسپارید . در پایان روز جمع بندی کنید . بخودی خود نتیجهء واقعی بدست می آیـد . پس آنگه ، اوضاع جهان روشن می شود . معلوم می شود که ، فاشیسم تجدید  قوا نموده و دنیا را در نوردیده است . جنگ عالمگیرخطرناکی به بشریت تحمیـل شده است . دروغ بجـای واقعـیت ، تاریخ ساختگی بعـنوان واقـعـیات به خورد انسان داده می شود . همانگونه که درکـوبـا وهاوائی ، هائیتی و فیلیپین چنین کردند . درهیروشیما و ناکازاکی تکرارشد . در ویتنام و لائوس در کامبوج و کـره ادامه یافت . و امروز در سراسر جهان بتاخت و تاز خود ادامه می دهد . ...

   جمهوریهای چک و سلواکی ازهم جـدا می شـوند ، اتحاد شوروی و یوگـسلاوی قـطعه – قـطعهمی گردند . اریتره ، دارفـورو دهها از این دست جدائی ها و \" استقلالها \" درجهان ظاهر میگردد و اروپا به وحدت دست می یابد . تمامیت انگلیس با ایرلند ، اسپانیا ، ایتالیا ، بلژیک و ...به هـربهایی  باید حـفـظ شود و می شود . در قـبـرس ، تـرکها و یـونانـیها باید در یک  دولت  واحـد  به اروپای \" دموکرات \" بپـیوندد و در عـراق \"آزاد \" ، عـرب شیعه و کرد سـنـّی به تـوافـق دسـت میابند و لی ، اعـراب سنی و شیعه با اقـدامات  \" تـروریستی \"  همدیگر را نابود می کـنند. ...

   در زیر لوای همۀ این حوادث و اتـفـاقـات \" حقـوق بشـر و دموکـراسی \" و بطور کلی انسان وسرنوشت آن عامل کلیدی و پاشنۀ آشیل می باشد . منافع شرکتهای  فراملیتی  ، برده داران متمدن وانحصارات نئوفـاشـیستی در جنگ جهانی برعـلیه  \" تـروریسم \" ، اصلا و ابـدا اهمیتی نـدارد.

صرفـا ، بخاطر نجات بشریت این جنگ اعـلام شده است !؟

فـقـط به اخبار یک روز توجه کـنیـد !    روز ٢٢ ⁄  ماه مـه  ⁄ ٢٠٠٦

- نیروهای آمریکایی دهکده ای را در قـنـدهار افـغـانستا ن بمباران کردند . در نتیجه ،  ٦٠  نفـر از نیروهای طالبان کشته شدند .  در انفجاری در کابل  ٣ تن کشته و٢ نفر زخمی  و همچنین در عملیات مشابهی درترکیه ، یک نفر کشته و ٢ تن زخمی شدند ( تلویزیون صدای آمریکا ) .

 - درجریان بمباران یک دهکده توسط هواپیماهای آمریکا ، دهها تـن از ساکـنان دهکـده و بیست تـن از \" نیروهای طـالـبان \" کشته شدند . بگـفـتۀ شاهـدان ، همۀ کـشته شدگان افـراد غـیرنـظامی بودند ( تلویزیونهای یورو نیوز، روسیه ، رادیو بی . بی .سی . ودیگر خبرگزاریها ) . بطوریکه حـامد کرزی ، این خانه زاد ارباب ، آنرا جنایت خواند و به  نیروهای امنیتی خود دستور داد تـااز فـرماندهی ارتش آمـریکا درافغانستان توضیح بخواهند . البته که این جنایت نیروهای آمــریکا مورد منحصر بفردی نیست . این عادت همیشگی ارتش \" آزادی بخش\"  آمـریکا  است که برای بـسـط \" دمـوکـراسی و حـقوق بشر\" ، شهـرها و دهات ، مراسم عـزا و عـروسی \" تـروریستها \"  را بمباران میکند . آمریکائیها مثل همـیشه و همه جا دروغ می گویند . 

 - در نتیجهء  چند انفجار در شهرهای مختلف عراق ١۸ نفر کشته ، ٢  نفر ترور و ٢٧ تروریست توسط  نیروهای چند مـلـیتی ( آمریکایی) کشته  و ٨٨  تن دیگـر دستگـیـر شدند . ( تلویزیونهای کردستان و کرد سات ) .

 - بمباران مناطق فلسطینی توسط نـیروهای اسرائیل و تظاهــرات فلسطینی ها برعـلیه  اسرائیل امروز نـیز ادامه داشت  . ... ( تلویزیونهای یورو نیوز ، شبکۀ خبر ، روسیه )

   این ، تنها موارد چندی از جنایات روزمـّره  است که ، از صافی های متعدد « مـنادیان حـقـوق بشر و دموکراسی »  گذشته است .  آن هم شاید ، برای این است که گـفـته شود که ، برای نجـات انسانها از \" کابوس تروریسم \" ، دست روی دست نگذاشته ایم و می جنگیم .

   اینها را نوشتیم . نوشتیم که ؛ فاشیسم جهان را در نوردیده است . استعـمار در شکل نو و کـهنهء خود احیا شده است . جـنگ جهانی در گرفــتـه است . دستاوردها و ارزشهای بشری  با  تصویب قوانین ضـّد انسانی نابود و بازپس گرفته می شود . کـشورها ،  دولـتها ، احـزاب و ســازمانهـایی که با نئو مـحـافـظه کاران همصـدایی نکـنند ، فـورا در لـیست \"سیاه\" مضحک  قـرار می گــیرند و به سـزای اعـمال خود می رسند و ...

    چه جانکاه است که بسیاری از پایگاههای اینـترنـتی وابسته به نیروهای مترقی به بازتاب این امـر نمی پردازند .

                       


July 10th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی